پیام تبریکیه بمناسبت حلول عید سعید اضحی
نهضت فراگیر دموکراسی و ترقی افغانستان نهضت فراگیر دموکراسی و ترقی افغانستان

شهر کابل                                                                                  4قوس 1388

بسم الله الرحمن الرحیم

هموطنان عزیز و متدین !

اجازه بدهید تا بمناسبت حلول عید سعید اضحی بهترین تبریکات و شادباش های خود ، هیات اجرائیه و تمام اعضای نهضت فراگیر دموکراسی و ترقی افغانستان را از صمیم قلب برای شما تقدیم نمایم.

روز های خجسته عید ، روزهای دوستی ، اخوت و آشتی بوده ، ما برای هریک از هموطنان عزیز خود این روزها را روزهای خیر و سعادت آرزو می نمائیم.

در شرایطی از روزهای عید سعید قربان تجلیل می نمائیم که وضع اقتصادی ، اجتماعی ، و سیاسی کشور هر روز پیچیده تر و خرابتر می گردد و مسئولیت این همه مشکلات و روزهای دشوار بدوش دولت و حامیان جهانی آن بوده که مسئول فقر ، بیکاری و رنجهای فراوان مردم ما هستند و آینده کشور ما بنابر عدم موجودیت استراتیژی های روشن اقتصادی و اجتماعی هنوز هم مجهول به نظر می رسد.

بهمین گونه حاکمیت دولتی نتوانسته امنیت و ثبات سراسری را در کشور تامین نماید و نا امنی  ها و جرایم سازمان یافته علیه مردم و کشور ما قربانی های نا محدود خود را از مردم و قوای مسلح کشور ما  میگردد که موجودیت و ادامه این وضع یکبار دیگر تقویت و تجهیز قوای مسلح افغانستان را در صدر برنامه های دولت قرار میدهد و ما قربانی ها و جانبازی منسوبین قوای مسلح وطندوست کشور را تقدیر و حمایت نموده و مینمائیم.

نهضت فراگیر باور کامل دارد که دولت های امروز و فردای کشور ، توانائی ، نیرومندی و موفقیت های خود را فقط از خدمت صادقانه بمردم و کشور ، از تامین خواست ها و نیازهای مردم ، از مسئولیت پذیری ، از پاسخگوئی و وفاداری بقانون و فساد ناپذیری و قاطعیت با متخلفین و مجرمین و دشمنان مردم میتواند بدست آورد.

نهضت فراگیر با نامزد ساختن کاندید خود برنامه ( پلاتفرم ) ترقی خواهانه و وطندوستانه در دومین انتخابات ریاست جمهوری کشور فعالانه شرکت نمود.

نهضت فراگیر بخوبی توانست با کاندیداتوری دوکتور حبیب منگل اهداف و برنامه انتخاباتی خویش را توضیح و امروز نهضت توانسته تا بحیث نیروی چپ دموکراتیک هم در عرصه ملی و هم در عرصه بین المللی مبدل و از اعتبار بزرگ سیاسی برخوردار گردد.

نهضت فراگیر بخاطر ترقی و خوشبختی مردم و کشور مبارزه مینماید و در آینده باین مبارزه عادلانه خود بخاطر آزادی ، دموکراسی و عدالت اجتماعی آماده هر نوع قربانی و فداکاری خواهد بود.

نهضت باین باور است که فقط با مبارزه عادلانه و مشترک تمام نیروهای ملی و دموکراتیک ، تحقق تحولات دموکراتیک در کشور میسر خواهد گردید و درک وظایف تاخیر ناپذیر تاریخی وحدت اندیشه و عمل نیروهای ترقی خواه کشور را می طلبد و همبستگی تمام نیروهای ترقی خواه و وطندوست را در یک جبهه وسیع عامل بزرگ پیروزی این نیروهای بشمار می آورد.

نهضت فراگیر یکبار دیگر دست دوستی مردم و همرزمان صدیق کشور را صمیمانه فشرده ، روزهای با سعادت و پیروزی در مبارزه  را برای آنها آرزو می برد.

شیر محمد بزرگر

رییس مجلس موسسان نهضت فراگیر  دموکراسی و ترقی افغانستان


November 25th, 2009


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها